Skalaarienergia, psykoanalyysi, metafysiikka

Aloitan psykoanalyysista. Tilasin Brasiliasta suomenkielisen teoksen; Integraalisen psykoanalyysin ABC. Norberto R Keppe, Claudia Pacheco. Siitä on jo 25 vuotta. Oppi oli järkeenkäypää, tosin teoksessa mainittiin vain yhdellä rivillä ihan huomaamattomasti, että se on kommunismin suuntaus. En pitänyt siitä kommunismin diktatuuripiirteiden takia, mutta taas yhteiskunnan rakentelu kiinnosti sitäkin enemmän. Siihen aikaan vielä äänesti joka toiset vaalit, lähinnä Keskustaa, vähemmän Kokoomusta, viimeiset presidentinvaaliäänet Halosta. Lopetin äänestämisen 1999.

Psykoanalyysissaan Keppe esittelee miten kateus toimii ihmismielessä ja selittää raskaat mielisairaudet, kuten paranoidisen skitsofrenian, jota vanhanaikaisen asteikon mukaan pidettiin minunkin asiana, lisäksi psykoosialttius.

Myöhemmin tilasin Brasiliasta lisää Keppeä. Teos: Sairauksien alkuperä. Psyykkiset, fyysiset ja sosiaaliset sairaudet. Saapui kaksi vuotta sitten ja oon tutkinut sen perusteellisesti. Sen jälkeen teos: Vapautuminen tahdosta. Saapui Brasiliasta suomeksi 7.3.2016. Oikein hyvä tämäkin.

Nyt löysin netistä linkin Keppen skalaarienergiatutkimuksiin, laitan sen tähän seuraavaksi:

                                                                                                                                                                                                                                                                       En ole mikään fysiikkanero, suoritin Lukion pitkän fysiikan ja sain armosta arvosanan 6 Lukion päästötodistukseen. Filosofis-fysikaalinen ajattelu kyllä selvisi minulle ja jatkan Luonnonfilosofian Seuran toiminnassa, kuten joka toinen tiistai Helsingissä Tieteiden Talolla luennolla. Sensijaan matemaattis-fysikaalinen ajattelu ei selvinnyt, eikä selviäkään koskaan. Olen nyt 57 v. Ylioppilaaksi tulin 1978 Hämeenkyrön Lukiosta.
                                                                                                                                                                                                                                                               Omissa filosofisissa ja korpifilosofisissa pohdinnoissani nämä todellisuuden alueet ovat aina kiinnostaneet. Keppeltä on ilmestynyt uudempi teos skalaarienergiasta ja hänen kehittämästään Keppe-moottorista, joka tarvitsee saman työn tekemiseen vain 3 % siitä energiasta, mikä kuluisi perinteisellä sähkömoottorilla. Otaksun, että tämä teos sisältää runsaasti sitä matemaattis-filosofista, jota en ole oppinut ymmärtämään, ja siksi en tilaa sitä. Sensijaan Keppeltä on ilmestynyt jo 22 vuotta sitten saman asian alkutekijöitä kuvaava metafysiikka-teos. Metafysiikka on filosofiaa, ja teos on sitten mulle tuttua juttua ja tilaan sen seuraavaksi: Triloginen metafysiikka — Transendentaaliset ilmiöt II. Vuodelta 1995. Metafysiikka on ollut suomalaisille filosofeille vaikea alue, ja siitä on saatavilla harvoja suomenkielisiä teoksia. Sillä tavoin Keppen suomenkielinen metafysiikka on todella arvokas lisä kulttuurissamme.
                                                                                                                                                                                                                                                                  Oma psykoanalyyttinen ajatteluni pohjautuu pää-asiassa psykoanalyysin politiikattomaan seksuaalienergeettiseen koulukuntaan ja vähäisemmässä määrin politiikattomaan psykoanalyysin psykodynaamiseen koulukuntaan. Lisäksi nyt myös Keppen kommunistinen psykoanalyysi kiinnostaa, koska selvästi näkyy se, että liberalismi, kapitalismi ja nimellistalous kyllä sortuvat, ja niistä kapitalismi paljolti juuri niin kuin Marx sen ennusti.
                                                                                                                                                                                                                                                                         Muutamat suurvarakkaat ovat sanoneet, että ”raha mätänee heidän käsiinsä”, ja ”ettei ole järkevää, että järjestelmä kerää niin paljon rahaa harvojen käsiin”. Kaiken muun alkavan mullistuksen lisäksi mullistus on samanaikaisesti alkamassa myös siltä suunnalta.
                                                                                                                                                                                                                                                                     Se, kun pääsen näistä lähteistä psykoanalyysin ajatteluun, palkitsee kaiken vaivannäön. Nimenomaan egalitarismi eli täyteen määrään asti toteutettu tasa-arvo on myös politiikattoman psykoanalyysin kuva valmiista terveestä yhteiskunnasta. Siihen suuntaan astellaan siis myös sillä joukolla.
                                                                                                                                                                                                                                                                   Juha Korkee, ajattelija, mielenterveysaktivisti, aktivisti, terapia-asiakas, Hyvinkää